Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین،  سه‌شنبه ۱۲ بهمن فیلم سینمایی «علفزار» با نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان، اولین فیلمی‌ست که روی پرده‌ای نقره‌ای جشنواره چهلم فیلم فجر رفت تا سینماگران، منتقدان و اهالی رسانه آن را در بوته نقد و نظر خود قرار دهند. این چهارمین تجربه جدی رادان در عرصه تهیه‌کننده‌گی است که با سودای سیمرغ بلورین پا به میدان این رقابت گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این «پولاریس»، «کاپیتان من» و «گربه سیاه» در کارنامه تهیه کنندگی بهرام رادان دیده می‌شود. «گربه سیاه» با بازی او، همچنان روی پرده سینماهاست و با گذشت حدود ۲ ماه از اکران آن با قرار گرفتن در رده چهارم جدول فروش هفتگی، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته‌است. کاظم دانشی، کارگردان در «علفزار» دست به ترکیب تازه‌ای از بازیگران زده و از حضور پژمان جمشیدی که این روزها چهره گیشه‌پسند سینمای ایران محسوب می‌شود در نقشی تلخ، جدی و متفاوت بهره برده است.

علفزار با مضمونی اجتماعی داستانی جنایی را روایت می‌کند، برگرفته از پرونده‌ای واقعی که در رسانه‌ها هم بازتاب بسیاری داشته است.  این فیلم به گفته کارگردان، فیلمی، قصه‌گو و نفس‌گیر است که می‌تواند مخاطب را در ۹۰ دقیقه شوکه کند.  با توجه به مضمون تکان‌دهنده و حضور متفاوت بازیگران آن، به نظر می‌رسد این فیلم ظرفیت‌های قابل توجهی در جلب نظر هیات داوران چهلمین جشنواره فجر داشته باشد و همانطور که کارگردان آن، پیش ازاین ابراز امیدواری کرده بود: «من به تیم بازیگری «علفزار» امید زیادی دارم و امیدوارم جایزه نصیبشان شود. پژمان جمشیدی، سارا بهرامی و ستاره پسیانی، شانس دریافت سیمرغ را دارند.» و بتواند نگاه مخاطبان حرفه‌ای و مردمی سینما را به خود جلب کند.

علفزار اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند داستانی کاظم دانشی است. او تاکنون فیلم‌های کوتاهی مثل «راحانا»، «پرتقال»، «بادکنک‌های رنگی»، «مثل تو و محدوده یک درجه» را کارگردانی کرده و جوایز جشنواره‌های فیلم کوتاه تهران، جشن تصویر سال، جشنواره مقاومت، فیلم کوتاه نسیم، جشنواره فیلم آزاد فیلم را دریافت کرده است. در خلاصه داستان علفزار آمده است: بعضی رازها بهتره فاش بشن، برخی هرگز... باید دفن بشن یه جایی دور از دسترس، برای همیشه.

ترلان پروانه، مائده طهماسبی، عرفان ناصری، رویا جاویدنیا، مهدی زمین پرداز، یسنا میرطهماسب، ستایش رجایی نیا، الهه اذکاری، متین حیدری نیا، محمد معتضدی، صدف اسپهبدی، فرید اسحاقی، شهاب عباسیان، عباس ایمانی، علی خلیلی، حسین ولی زاده، ارشیا توکلی، محمد مهدی احدی، سپهر گندمی، فرشاد مجرب و فرخ نعمتی، مهران امام بخش و سیروس همتی از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.  

سکانسی از پژمان جمشیدی در علفزار | این پرونده مثل بمب صدا می کنه

شادروان در جشنواره چهلم

شادروان فیلم دیگری ست که در دومین روز برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر در معرض دید اهالی رسانه و منتقدان قرار گرفت. دراین فیلم چهره‌هایی همچون سینا مهراد و گلاره عباسی حضور دارند. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی حسین نمازی دومین اثر او در مقام کارگردان است. نمازی که تا کنون «آپاندیس» و سریال تلویزیونی «حوالی پاییز» را در کارنامه خود دارد در شادروان روایتی شیرین از یک ملودرام اجتماعی را به تصویر کشیده است که در بستر خانواده‌ای حاشیه‌نشین اتفاق می‌افتد.

در این فیلم به تهیه‌کنندگی عباس نادران، علاوه بر فرزند سعید سهیلی (کارگردان گشت ارشاد) با نام مستعار سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان و چهره‌هایی چون رضا رویگری و بهرام ابراهیمی نیز جلوی دوربین رفته‌اند. سینا مهراد با حضور در سریال پربیننده «آقازاده» که تابستان ۱۳۹۹ از شبکه نمایش خانگی پخش شد، ظرفیت‌های تازه‌ای از بازیگری خود را در معرض نقد و نظر مخاطبان قرار داد. با توجه به درونمایه کمدی و خانوادگی شادروان به نظر می‌رسد این فیلم هم بتواند در مسیر دستیابی به سیمرغ قدم‌های بزرگی بردارد و نظر هیئت داوران را جلب کند.

در شادروان  چهره‌های تئاتری چون ایمان برات‌پور، محسن مهری، سجاد رضایی، حافظ نبی‌زاده، بهناز نادری، اعظم کبودیان، فرناز صالحتاش، الهه افشاری، بابک جعفریه، مریم افشار و محمدموسی اکبری نیز نقش آفرینی می‌کنند. دیگر عوامل این فیلم عبارتند از مدیرفیلمبرداری: مسعود سلامی، مدیر صدابرداری: بابک اردلان، طراح صحنه: بهزاد جعفری طادی، طراح لباس: فاطمه صفری زاده، طراح چهره‌پردازی: امید گل‌زاده، مدیر تولید: عماد طاهری، مدیر تدارکات: هادی غفارلو، دستیار کارگردان و مدیربرنامه‌ریزی: سعید بیات، منشی صحنه: آرزو قربانی، روابط عمومی: زهرا دمزآبادی، عکاس: محمد صادق زرجویان.

حاشیه‌های روز دوم

یکی از اولین خبرهای روز دوم جشنواره درباره تغییر محل برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ فیلم‌ها بود. دست‌اندرکاران جشنواره فجر پس از اعتراض‌های فراوانی که در روز اول از سوی اهالی رسانه مطرح و حتی با اعتراض رسمی انجمن عکاسان سینمایی رو به رو شد، ضمن عذرخواهی از شرایط پیش آمده تصمیم گرفتند همانند سال قبل که جشنواره در شرایط کرونایی برگزار شد، نشست فیلم‌ها را به سالن اصلی یعنی در همان جایی که فیلم‌ها نمایش داده می‌شوند منتقل کنند.

اگرچه دو نشست خبری فیلم‌های روز دوم حاشیه‌های روز اول را نداشتند، اما کاملا مشخص است که در ادامه روند چند سال گذشته کم‌کم کارکرد این نوع جلسه‌ها به جای پررنگ بودن بحث درباره فیلم‌ها و حاشیه‌های آن‌ها بیشتر به محلی برای عکس گرفتن تبدیل شده است. به اعتقاد بعضی خبرنگاران حاضر در این نشست‌ها یکی از عمده دلایل بی‌خاصیت شدن نشست‌های خبری فیلم‌ها در دو روز اول جشنواره به مجری جلسه‌ها مربوط می‌شود. مسئله اجرا و نوع مدیریت نشست‌های خبری جشنواره فجر در چند سال گذشته بارها مورد انتقاد اهالی رسانه بوده است. از سوی دیگر عوامل فیلم‌ها هم نسبت به کارکرد این جلسه‌ها اعتراض‌هایی را در سال‌های قبل داشتند.

اولین فیلمی که در سالن رسانه‌ها به نمایش در آمد «علفزار» ساخته کاظم دانشی و به تهیه‌کنندگی بهرام رادان بود که پژمان جمشیدی نقش یک بازپرس را در آن ایفا می‌کرد. جمشیدی که سال گذشته بخاطر حضورش در سینما مورد انتقاد یکی از حاضران در نشست خبری جشنواره قرار گرفته بود، درباره آن ماجرا و حضور دوباره‌اش گفت که تلاش می‌کند با مسیر زندگی پیش رود و همیشه از جشنواره فجر به اندازه جام جهانی فوتبال لذت می‌برد. البته به نظر می‌رسید او اشتیاق زیادی برای شنیدن سوال‌های خبرنگاران داشت اما همانطور که اشاره شد پرسش‌های قابل توجهی مطرح نشدند.

بهرام رادان که مدتی است سراغ تهیه‌کنندگی و همکاری با فیلمسازان جوان رفته، در علفزار گروهی حرفه‌ای را دور هم جمع کرده بود و از آنجا که موضوع اجتماعی و حساسی در این فیلم به تصویر کشیده شده بود، با قدردانی از سعه صدری که برای نمایش این فیلم در جشنواره خرج شده بود، ابراز امیدواری کرد که فیلم برای اکران عمومی هم دچار مشکل نشود و این ابراز امیدواری از سوی برخی مدیران سینمایی هم مطرح می‌شود.

«علفزار» اولین فیلم جشنواره بود که با پخش تیتراژ توسط اهالی رسانه و منتقد در سالن نمایش برج میلاد مورد تشویق قرار گرفت.

دومین فیلمی که در سینمای رسانه‌ها به نمایش در آمد «شادروان» ساخته حسین نمازی بود با بازی سینا مهراد فرزند سعید سهیلی. این کارگردان برای دیدن فیلم پسرش به برج میلاد آمده بود. «شادروان» هم پس از پایان با اندکی تشویق تماشاگران همراه بود.

رضا رویگری نقشی کوتاه در ابتدای این فیلم داشت که در واقع همان «شادروان» است. حضور او در نشست خبری با استقبال اهالی رسانه همراه شد و او روی سن سالن نمایش جشنواره بیان کرد که چقدر دلش برای این صحنه تنگ شده بود. رویگری وصیت خود را ساخت فیلمش اعلام کرد و گفت که دوست دارد فیلمی درام براساس گذشته خود بسازد.

«شادروان» به تهیه‌کنندگی عباس نادران ساخته شده و در نشست خبری فیلم، موضوع آقازادگی او به واسطه پدرش الیاس نادران مطرح شد. حتی بهرنگ علوی که نقشی متفاوت و بزرگتر از سن خود را ایفا کره بود برای بازی در فیلم یک آقازاده مخاطب یک پرسش قرار گرفت و او پاسخ داد که سال‌هاست عباس نادران و خانواده‌اش را می‌شناسد و اگر احساس می‌کرد کارنامه درستی ندارد هیچ گاه با او کار نمی‌کرد. این مسئله دستمایه شوخی رضا رویگری هم شد که گفت اگر می‌دانست در فیلم یک آقازاده بازی می‌کند دستمزد بیشتری می‌گرفت.

نشست‌های تخصصی و برنامه‌های جنبی جشنواره هم در روز دوم آغاز شدند که در یکی از آن‌ها نکوداشتی برای زنده یاد رحیم رحیم‌پور با سخنرانی هوشنگ توکلی برگزار شد. یک نشست دیگر هم برای فیلم‌های ماندگار و مرمت شده سینمای ایران بود اما اگرچه این برنامه‌ها در سالن‌های کوچک چهار و پنج برگزار می‌شوند اما در روز نخست در مجموع مخاطب زیادی نداشتند.

کد خبر 654403 برچسب‌ها دهه فجر خبر مهم جشنواره فيلم فجر پژمان جمشیدی بازیگران سینما و تلویزیون ایران بهرام رادان سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دهه فجر خبر مهم جشنواره فيلم فجر پژمان جمشیدی بازیگران سینما و تلویزیون ایران بهرام رادان سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار بیجار پیش از ظهر جمعه در اولین جشنواره خوشنویسی امیر نظام گروسی که در مجتمع فرهنگی و هنری امیرنظام گروسی برگزار شد اظهار کرد: خوشحالیم که برنامه‌ای در شأن این شخصیت بزرگ و چند بعدی با حضور مهمانان برجسته کشوری در شهر بیجار در حال برگزاری است.

وی افزود: امیرنظام گروسی فردی است که دارای مناصب و موقعیت‌های زیادی را داشت و در کنار این وظایف و مناصب تالیفات بی‌شماری داشته است.

محبیان اضافه کرد: تلاش می‌شود تا آثار این شخصیت بزرگ کردستانی مجدد چاپ شود تا مورد استفاده عموم مردم قرار بگیرد.

وی به اهمیت برگزاری این جشنواره اشاره کرد و ابراز داشت: این جشنواره برای پرداختن به یکی از ابعاد این بزرگ مرد است و امیدواریم با اختتامیه این جشنواره و خروجی آن با ابعاد شخصیتی این فرد و ابر مرد بیش از پیش آشنا شویم.

محبیان ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری اهمیت بسیار زیادی دارد و لازم است تا چنین برنامه‌هایی در سطح شهرستان افزایش پیدا کند.

وی گفت: هرگونه برنامه‌ای که در راستای شناسایی و معرفی شخصیت‌های بزرگ گروسی در بیجار برگزار شود مورد حمایت قرار خواهد گرفت و از ادارات فرهنگی خواستار اجرای برنامه‌های بیشتر و بهتری در این حوزه هستیم.

گفتنی است؛ دکتر قلیچ خانی و شهیدانی از مهمانان کشوری و از خوشنویسان برتر کشور هستند.

کد خبر 6095624

دیگر خبرها

  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • امیر نظام گروسی یک شخصیت بزرگ ملی است
  • سرخ‌پوست‌ها در بازی پرسپولیس! + عکس
  • عکس| سرخپوست‌ها در بازی پرسپولیس!
  • تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • آرزوی پالاسیوس:‌ای کاش مسی جاودانه شود
  • آرزوی ساده یک معلم+ فیلم
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند